Vårbruk

Äntligen blev det en riktig trädgårdshelg. Träffade årets första Citronfjäril. Dock hann jag inte ta någon bild så jag återanvänder en från förra året, (Nej Lavendeln blommar inte än.)
Naturligtvis började jag med Dahliorna. Förra säsongen gick sniglarna hårt åt dessa, men några lyckades blomma så att jag kunde märka dem innan uppgrävningen.
 
 Här har vi en Rosa, Boll, Hög. 
Erfarenheten har dock lärt att dessa plastremsor bleknar i vårsolen så med hjälp av en gammal glassburk och en vattenfast penna gjorde jag små etiketter. Försäkerhets skull är de numrerade på båda sidor.
Och så en lista med vad det står på plastremsorna, och så blir det ju alltid några krukor med överraskningar
Här är det några knölar det är liv i.
Förhoppningsvis kommer jag att få möta någon av dessa igen.
     
(Rosa Boll Hög)
 
 
Sen blev det några etiketter över som kunde användas till andra krukor med Irisar och Doftliljor.  Har planer då att  möblera om i rabatterna. Så jag vet inte riktigt var jag vill gräva ner dessa Irisar eller Doftliljor så de får börja i krukor.
Tidigare har placeringen av växterna "bara blivit". Men nu när jag gått "trädgårdskurs" så måste jag tänka lite. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0